bremerstadsmuzikantenOp zaterdag 16 maart 2024 staat er een bijzondere kindervoorstelling op het programma. Het verhaal van de Bremer Stadsmuzikanten wordt dan met muziek en theater verteld voor jong en oud!

Hiervoor heeft Orkestvereniging Amersfoort de samenwerking gezocht met Scholen in de Kunst. Kinderen uit een theatergroep van Scholen in de Kunst, o.l.v. Lisette Mallée, in de leeftijd van 8-11 jaar, vertolken de personages van het sprookje. Daarbij spelen de musici van Orkestvereniging Amersfoort fragmenten uit bekende en minder bekende klassieke werken van de componisten: Badelt, Morricone, Bartók, Mehul, Smetana, Mendelssohn, Marquez en Piazzolla.

Na afloop van de voorstelling zullen verschillende orkestleden in de foyer staan om kinderen kennis te laten maken met hun instrumenten en de gelegenheid te bieden deze uit te proberen. Een unieke kans om eens te kijken wat goed past.
Het wordt een gezellige, bijzondere en muzikale middag.

Schilderij: Jan Nobel ©