[ 10 juni 2020 ] Eerste repetitie met strijkers!

Afgelopen maandagavond vond de eerste repetitie, sinds drie maanden, weer plaats van de OVA. De strijkers waren de gelukkigen die als eerste weer mochten repeteren. De repetitieruimte was ingericht met stoelen op ruim 1,5 meter afstand. Iedereen was erg blij elkaar weer te zien en had zin om samen gezellig weer muziek te maken. Voor de gelegenheid waren wat muziekstukken voor strijkorkest geregeld door dirigent Hendrik Jan Brethouwer. Een Andante van Mozart, Wals van Tsjaikovsky en 2 Zweedse volksmelodiën van Svendsen. Leuk detail: deze stukken van Svendsen zijn ook door de OVA gespeeld tijdens het eerste concert van de OVA (30 maart 1911) bijna 110 jaar geleden! Vanaf volgende week mogen de blazers ook weer repeteren, nog niet samen met de strijkers, maar dat kan hopelijk weer vanaf 1 juli.

[ 5 mei 2020 ] Taptoe gespeeld door Max Starr en uitgezonden in de NOS-reportage op NPO 2

Hieronder kunt u de volledige taptoe zien en horen zoals het op 4 mei 2020 vlak voor 20.00 uur werd gespeeld door Max Starr, voorzitter van de OVA.

Foto: uit NOS-reportage. Film: eigen opname.

[ 4 mei 2020 ] Dodenherdenking

Trompettist Orkestvereniging Amersfoort in reportage NOS
   Lokaal/Muziek

Artikel: https://www.destadamersfoort.nl/lokaal/muziek/339892/trompettist-orkestvereniging-amersfoort-reportage-nos-701472

[ 1 mei 2020 ] Koningsdag 2020: orkestleden maken toch nog een beetje samen muziek.....

[ april 2020 ]
Tot nader bericht vervallen de repetities van de OVA i.v.m. de Corona-crisis. Het zomerconcert van 6 juni a.s. wordt uitgesteld.