Samen muziek maken is ons belangrijkste doel, maar met die muziek willen we ook een educatieve en sociale rol vervullen. Met het geven van concerten voor kinderen proberen we jongeren enthousiast te maken ook muziek te gaan maken. Getalenteerde jonge musici krijgen bij ons een kans om te soleren bij een symfonieorkest. Een aantal dat met ons gespeeld heeft, behoort nu tot de topmusici van klassieke muziek in Nederland.

Sinds de oprichting van het orkest in 1910 heeft Orkestvereniging Amersfoort honderden concerten, begeleidingen en bijzondere optredens verzorgd. Het open karakter van het orkest, waar leden welkom zijn ongeacht hun leeftijd, heeft in belangrijke mate bijgedragen dat we al ruim een eeuw bestaan. Wij willen zoveel mogelijk mensen een kans geven om samen muziek te maken en te beluisteren. Samen musiceren zorgt niet alleen voor ontspanning en afleiding, maar ook voor troost en gezelligheid.

Klaar om nader kennis te maken? Kom eens meespelen tijdens een repetitie!